Påsklov

Nu var det väldigt länge sen jag skrev något här men nu var det dags igen. Här är det bara bra. Mitt tre veckor långa påsklov är slut och skolan börjar på måndag igen. Lovet har innehållit mycket jobb med att skriva rapport om projektet som vi jobbat med. En del roliga saker har jag dock hunnit med.

Måndag och tisdag i veckan som har gått var jag, Erik, Matilda (Eriks flickvän) och Katie (utbytesstudent från USA) ute på bilresa i Nordirland och Republiken Irland. Vi hyrde en bil och Erik fick den stora äran att köra på vänster sida vilket han gjorde mycket bra. Vi började tidigt på morgonen och körde till sydvästra delen av Nordirland nära gränsen till republiken där var vårt första stopp planerat till Marble Arch Caves som är grottor och en flod som rinner under berget. Det var en mycket bra guidad tur och efter rundturen nere i grottorna fortsatte resan runt en sjö i närheten. Tyvärr var det lite för mörkt för att ta bra bilder nere i grottorna men jag lägger upp någon som blev okej.

Vår plan var att åka ut på en av öarna i sjön men efter lite dåligt timing med båtarna fortsatte vi ut till västkusten och körde sedan längst kusten till en stad som heter Donegal. Där letade vi upp boende på ett Guesthouse och checkade in. Efter att ha ätit begav vi oss sedan till en pub där de hade live musik. Stämningen i puben var mycket bra och en äldre man som kallade sig "the wee man from Tyrone" utförde en irländsk dans.

Dagen efter började med en stabil frukost innan vi åkte vidare ut på en halvö och ut till några klippor som heter Slieve League. Bilresan dit var på en liten krokig väg med massa får på vägen men det visade sig vara värt det. Efter att spenderat en hel del tid där åkte vi vidare för att käka lunch och sedan var det dags att åka tillbaka till Belfast. Bilder från bilresan kan ni se genom att klicka på länken till höger.

I slutet på veckan har mamma, pappa, Anna och Lina varit här. En av dagarna åkte vi på en bussresa till Giant's Causeway och Carrick-a-rede rope bridge. Resan började i Belfast och åkte längst kusten hela vägen upp till Giant's Causeway och det var en mycket bra resa med fin utsikt. Första stoppet var Carrick-a-rede där man fick gå över en rep bro till en liten ö om man ville. Ni får titta på bilder för att se hur det såg ut. Giant's Causeway är ett ställe där sexkantiga stenar har bildats efter ett vulkanutbrott. Bilder finns även därifrån. Dagen efter innehöll en hel del promenerande i Belfast för att titta på lite sevärdheter. Utöver det var det lite pubbesök och dyligt under deras besök.

Jag har även lagt upp lite gamla bilder från St Patrick's day när jag, Erik, Hanna, Peter och Anna (Hanna, Peter och Anna är utbytesstudenter från väg och vatten på Chalmers) var i Dublin. Det var riktigt kallt men vi såg det mesta av paraden och sen träffade vi Joel Lovén, Johan (från Skottorp), Joels bror Ola och Olas flickvän.

Den sista nya länken med bilder är från firandet av Katies födelsedag.

Det var allt för denna gången så får vi väl se om jag kan skriva med lite kortare intervall nu, annars hinner jag komma hem innan jag skriver nästa gång. Glöm inte att ni kan skriva kommentarer genom länken nedanför.

Kommentarer
Postat av: katie

the background is slightly flowery. but that's okay, I guess.

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback